Photobucket

Thursday, December 15, 2011

Broga lerfhhh ;

Bismillahirrahmanirrahim ,

Pengalaman yang pertama aku menaiki gunung Broga , sangat tingggi kayy !! Aku join anjuran Student Marketing && Management . Diaorang buat projek for subject Project Management . Disebabkan boyf aku student Marketing , so aku follow lah sekali , and first time kut mendaki bukit , gunung-ganang nii semua . Perjalanan seawal pagi sebelum subuh , dan kami sempat solat subuh di stesen minyak petronas . Haha . Ambik kau detail aku bagii ni haa .




Ramai jugak kos lain yang join selain Management && Marketing , 
sem lain pun join jugak , best sangatt sebab ramai gilaa yang join ! Haha ,


And first before nak start mendaki , kami dibahagi kepada beberapa kumpulan yang diketuai oleh student-student yang pernah pergi Broga banyak kali . And aku pun tak tahu aku group yang mana , haha . Semua terabur weyhh . Mula-mula jalan ikut barisan , afta that ada yang laju gila naik , ada yang slow sambil ambil angin , sejuk sangat ialah mendaki time pagi kan , ada yang sampai setengah mendaki , then turun balik sebab tak larat naik . Jalan dia , phewww jangan cakap lahh !Macam-macam bentuk jalan ada kat Broga tuh , haha , kena hati-hati , if slah sikit habis lahh . Boleh jatuh sambil buat aksi lembutt . haha . First time aku naik tuh fuhhh rasa eksaited gilaa ! Then bila dah nak setengah tuh aku dah mula gayat gilaa , rasa nak giveup pun ada , rasa nak patah balik turun ikut budak-budak yang tak bole naik , haihh . Sebaik ada boyf tersayang , dia bagii semangat and mendaki sambil pegang tangan , takut-takut aku terjatuh ke hapa ke kan , walaweyhhh sweettt gitu haa . Haha  -..-




Haa ni time muka aku eksaited gilaa ! Masih bertenaga lagii nii . 100plus punya pasal , before naik aku dah melantak air tuh , konon bagi extra energy .


Then dah sampai setengah aku mendaki aku start pening-pening lalat , mabuk duhh , loya-loya tekak pun ada , phewwww dah macam feeling orang pregnant pulok ! Haha . Guess what ? Aku muntahhhh ! Perghhhh , legaaa . Penangan akibat telan 100plus , haha . Ambik kau . Boyf setia ditepii , sorry sayanggg . I lerfhh youu . Setelah okay seketika , aku teruskan balik perjalanan aku , cewahh dah macam perjalanan balik kampung pulok haa ! Haha . Akhirnya aku sampai juga kat puncak Broga tuh haaa . Feelings habissssss . Bangga habis sebab dapat mendaki sampai ke puncak ! 





Nampak tak muka boyf aku nii , relax je daki Broga , aku dah macam sayur dah haa !



Semua orang dah selamat naik dahh , ada jugak yang tak dapat naik and terpaksa turun balik disebabkan hal-hal tertentu . 








Ouhh lupa pulak , yang khemah tuh sebab ada a few student yang tidur malam sebelum kami mendaki , 


Cumilnyaaaaaaaaaaaaa ! Bole cairrrrrrrrrrr ni !

Setelah sampai di atas puncak , selepas bergambar , aku mulakan operasi aku dengan melelapkan mata , haha . Yang penting aku tidur dulu , then baru sayang nii tidur , Hihi , kesian you bie , kena tunggu giliran ye ? Hihi . Sayang ketat-ketat tau . (Erghh jiwang lah pulok! Kahkahkahhh)



Ni budak-budak roomates aku dulu time kat hostel Kg Baru . Sayang kamu-kamu ketat tauu . 
from left : NiNa , Wada , Omel , Nury  <3

Cantik kan pemandangan dari atas Broga ? Sangat menakjubkan ! Subhanallah ,





Masa dah menginjak ke tengahari , masing-masing berkemas untuk turun , 
matahari dah mula naik , panas weyhh , fuhhhhh , berair-rairr , -..-

and lastly , kami turun dengan penuh berhati-hati , nak naik punya lah senang , nak turun ya-Allah , takut gila , cuba bayangkan dari atas ke bawah , haa cane tuhh , ada yang kena pegang tali , kena sorot , jalan kena duduk , macam-macam haihhh . Tapi finally aku berjaya jugak turun walaupun dalam hati hanya Allah je yang tahu perasaan gementar tuh cane . 



I love you sayangg , and thanks so much yaw ! 
xoxo













No comments:

Post a Comment