Photobucket

Saturday, December 24, 2011

Andai kau tahu ,


Bismillahirrahmanirrahim ,
 



Bila hati mula bicara ,
Bicara lah tanpa suara ,
Bila hati diserami iman dan takwa ,
Jiwa nan indah dan tenang bersamanya .


Sepuluh hari bulan sebelas dua ribu sepuluh
Kau ingat lagi akan tarikh ini ?
Kau tahu apa yang terjadi pada tarikh ini ?
Kau tahu apa perasaan aku ketika ini ?
Kau ingat tarikh ini yang kau mula terima aku ?
Kau tau tarikh ini yang kau mula ucap madah rindu ?
Kau ingat tarikh ini yang menjadi saksi terhadap bermulanya hubungan kita ?
Kau tahu tarikh ini yang membuat aku mula menyayangi dan seterusnya cinta sama kau ?

Masih kau ingat tarikh ini ?
Tarikh ini yang memberi aku permulaan hidup bersama kau ,
Permulaan hidup aku mengenali kau dengan lebih mendalam ,
Dan juga permulaan hidup kau mengenali aku .


Aku tak lupa sama sekali , apa yang telah kita lakukan bersama seketika dahulu ,
Masih segar di kotak minda aku ,
Kau yang selalu berada disisi ku , saat aku tersungkur dulu , kau setia disisi ku dengan memberi kata semangat kepadaku , 
Yang selalu melayan kerenah ku tanpa jemu dan lelah , 
Yang sering memberi kata semangat dan dorongan ,
Yang tak kering membazir air liur kau untuk aku dengan selalu nasihat aku ,
Yang sering sabar melayan perangai aku ,
Yang jaga aku dengan penuh kasih sayang kau ,
Yang selalu ada ketika aku memerlukan pertolongan ,
Yang sering jaga aku tak kira dimana aku berada ,
Dan yang paling penting , yang selalu berada dekat dengan aku tak kira masa mahupun tempat !
Kau sanggup lakukan apa jua demi aku , apa jua ! Tapi aku buta , buta disebabkan perangai aku yang ego ini . Aku sedar , apa yang aku lakukan hanya merugikan diri aku . 




Aku leka dengan kasih sayang yang kau berikan ,
Aku leka dengan manja yang kau belai terhadapku ,
Aku buta akan keikhlasan cinta kau terhadap aku , 
Aku buta untuk menilai diri kau jauh lebih berharga dari manusia lain .



Teringat kali pertama kau sarungkan cincin ini kat jari manis aku , rasanya macam baru semalam benda tuh berlaku . Berat gila hati aku sewaktu kau pulangkan balik cincin ini kat aku .


Aku tahu salah aku , ego aku , aku pentingkan diri aku sendiri , 
Aku tak pernah fikirkan hati dan perasaan kau ,
Aku lupa yang kau juga punyai hati yang untuk dicintai ,
Aku lupa kau punyai perasaan untuk dijaga .
Aku mohon maaf atas kesalahan aku selama ini , terlalu banyak aku sakitkan hati kau , 
Ya , aku memang kejam , kejam sebab aku bunuh perasaan kau sikit demi sikit tanpa aku sedar , 

Marah lah aku , kutuk lah aku , 
Kau memang patut lakukan semua tuh ,
Aku tahu kau benci dengan aku , 
Aku tahu kau muak dengan perangai aku ,
Aku tahu kau pasti menyesal kenal aku kan ,
Aku tahu semua itu ,
Tapi yang pasti , aku tahu dalam hati kau masih utuh aku didalamnya,
Aku kenal kau Akmal Razak ,
Aku tahu pendirian dan diri kau ,
Bukan semalam aku kenal kau sayang , 



SATU TAHUN EMPAT BULAN ,
Sangat berharga bagi aku , 
Sangat nilai bagi aku ,
Mengajar aku erti cinta yang sebenar .



Aku mohon diberikan kesempatan dan peluang terakhir ,
Untuk aku jaga kau balik ,
Untuk aku sayang dan cinta kau dengan lebih ikhlas ,
Aku nak semuanya dulu berulang kembali !
Aku nak , nak sangat , 
Aku tak nak pisah dengan kau lagi ,





Maafkan aku Akmal Razak ,
Kau bukan yang pertama bagi aku , tapi kau adalah yang terakhir bagi aku .
Sumpah aku sayang kau lebih dari nyawa aku ,





No comments:

Post a Comment